Menu

YouTube Advertising Jonge doelgroep, groot bereik

De Social Advertising mix lijkt eindeloos. YouTube is een van die kanalen waarop jij kunt bouwen aan brand awareness, waarmee je in de top-of-mind positie bij je doelgroep komt en misschien zelfs de manier om nieuwe leads te genereren. Het zijn allemaal mogelijkheden die YouTube Advertising te bieden heeft. Let’s take a deep dive!

GIFjes met YouTube Advertising indelingen
Alle vormen van YouTube Advertising

YouTube reclame

Als YouTube gebruiker kom je er dagelijks mee in aanraking: reclame. Die zogeheten YouTube reclame. Het komt voorbij in allerlei vormen. Als video voorafgaand aan dat waarvoor je op YouTube zit, reclame tussen de YouTube video’s door of ze poppen op in je zoekresultaten. Kortom: er zijn meerdere plekken waarop je aanwezig kunt zijn op dit veelgebruikte social mediakanaal! Dit zijn ze allemaal:

  • InStream-advertenties die kunnen worden overgeslagen
  • InStream-advertenties die niet kunnen worden overgeslagen
  • Video discovery-advertenties
  • Bumperadvertenties
  • Outstream-advertenties
  • Masthead-advertenties
Goede video's voor YouTube bouw je zo!

YouTube doelgroep

Alleen al afgelopen jaar steeg het gebruik van YouTube onder Nederlanders met bijna 450.000 personen. Op dit moment kent het platform 8,7 miljoen gebruikers. Ook het dagelijks gebruik zit in de lift en neemt steeds verder toe.

De YouTube doelgroep is jong. In de leeftijdscategorie 15 t/m 19 jaar gebruikt zelfs 90% dit kanaal. Onder 20- t/m 39-jarigen is dit percentage ook nog 80%. Richt jouw product of dienst zich op deze leeftijdsgroepen? Dan weet je vrijwel zeker dat jouw target audience op YouTube aanwezig is!

Bij APC helpen we je graag met het vaststellen van jouw ideale YouTube doelgroep. En indien tijdens deze strategische sessie blijkt dat een ander social mediakanaal geschikter is, schakelen we feilloos over naar een andere aanpak.

Bekijk hier al onze Social Advertising specialismen

Adverteren op YouTube

Over de doelgroep en de beschikbare advertentievormen weet je nu meer. Maar er komt natuurlijk meer kijken bij het adverteren op YouTube. Zo is het belangrijk om vooraf te bepalen welke doelen (KPI’s) je stelt, welke afrekenmodellen je wil gebruiken voor jouw advertenties en een complete Social Media Marketingfunnel uit te denken. Pas dán schiet je echt raak en til je jouw resultaten naar een hoger level!

YouTube adverteren uitbesteden?

Overtuigd? Dan gaan we graag met jouw eerste YouTube Advertising campagne aan de slag! Bel, mail of app ons en kom eens langs bij ons kantoor in Doetinchem. Drinken we samen een bakkie om jouw Social Advertising strategie te bespreken. Deal?

Of lees eerst nog onze do's en don'ts voor YouTube Advertising

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC