Menu

Spotler Van leads naar prospects en van prospects naar klanten

Is jouw doel het omzetten van leads naar prospects en prospects naar klanten met uitsluitend e-mail campagnes? Dan is Spotler een zeer geschikt platform. Hiermee zetten wij namelijk nieuwsbrieven en campagnes op met dynamische content wat is afgestemd op het profiel van jouw doelgroep. Zo personaliseren wij dus jouw nieuwsbrieven, en ontvangt jouw doelgroep de juiste content. Daarbij komt er veel data vrij over het gedrag wat jouw prospects vertonen naar aanleiding van de mailcampagne. 

Allereerst komen we even terug op e-mail marketing. E-mail is een krachtig en effectief kanaal, waar vaak een hoge betrokkenheid op zit. Wanneer je graag direct in contact wilt blijven met jouw doelgroep werkt e-mail als een zeer goed communicatiemiddel. E-mail marketing automation is nét een stapje extra, hierbij bied je namelijk content aan op persoonsniveau. Gerichte communicatie en persoonlijke content.

Voor wie is e-mail marketing interessant?

E-mail marketing is voor elke organisatie interessant. B2B of B2C, groot of klein, profit of non-profit. Het uiteindelijke doel is om te communiceren met de doelgroep, daarvoor is e-mail marketing een zeer geschikt middel.

Spotler als e-mail marketing software

De e-mail marketing software die APC gebruikt is Spotler. Voor elke branche kan er een passende mailcampagne worden opgesteld samen met onze e-mail marketeers. Daarbij zorgen wij ervoor dat de content relevant is voor de ontvangers, en het engagement wordt verhoogd.

Het doel is om leads om te zetten naar waardevolle klanten. Hiervoor zijn in combinatie met Spotler verschillende mogelijkheden om dit doel te bereiken, namelijk:

  • Nieuwsbrieven versturen
  • Campagnes automatiseren
  • Landingspagina’s inzetten
  • Formulieren en enquêtes
  • Pop-ups plaatsen
  • E-mail marketing voor e-commerce
  • Leadgeneratie

E-mail marketing automation met Spotler

Bij e-mail marketing automation wordt de content vaak relevanter voor de ontvangers. Dit komt omdat de geautomatiseerde berichten worden aangevuld met persoonlijke data. Hierdoor worden nieuwsbrieven verstuurd met de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon.

Nog niet toe aan e-mailmarketingautomation? Dan is Mailchimp misschien iets voor jou

Hoe richt APC e-mail marketing in?

Allereerst wordt het doel van de e-mail campagne vastgesteld. APC richt e-mail marketing altijd in overleg met de organisatie in. Dit kan verschillende varianten aannemen. Hieronder een aantal voorbeelden van e-mail campagnes:

  • Welkomstmail(s)
  • Verjaardags- of jubileummail
  • Verlaten winkelwagenmail
  • Transactionele e-mails
  • Mail na aankoop voor cross-sell of tips
  • Lead nurturing e-mail
  • Reviewmail
  • Reactivatiemail
  • Win-backmail
  • Een herbestellingsmail
  • Overige automatische mails

Wil jij gepersonaliseerde e-mail marketing waardoor jij meer en sneller leads omzet naar prospects en prospects omzet naar klanten? Dan is Spotler het softwareplatform wat bij jou past! Wil je meer informatie over Spotler of marketing automation in het algemeen? Neem dan gerust contact op met één van onze Online Performance Consultants.

Contact

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC