Menu

Automation & personalisatie Verhoog je conversie met gepersonaliseerde content

Marketing automation, een term die je steeds vaker tegenkomt. Net als personalisatie, ook een veelvoorkomende marketingterm.. Maar wat houdt het volgens APC precies in? Wat is de connectie tussen deze twee termen? En is dit ook relevant voor jouw onderneming? Bij APC willen wij jou graag alles vertellen over de mogelijkheden. Wij werken met concrete doelstellingen die samen met de klant worden bepaald. Op basis hiervan zetten we een marketing automation strategie op, en streven we samen naar het behalen van de doelstellingen.

Wat is marketing automation?

Als eerste komen we even terug op de concrete betekenis van marketing automation. Ook wel het automatiseren van marketingprocessen. Alleen gaat het nog veel verder dan deze letterlijke betekenis.. Met marketing automation kun je op het juiste moment een relevante boodschap tonen aan een specifieke doelgroep. Doordat verschillende online kanalen samen komen op één platform, wordt een grote hoeveelheid data van jouw doelgroep verzameld. Aan de hand van deze kennis worden data-driven content gestimuleerd en kunnen wij de juiste actie of stap ontlokken bij elke klant of bezoeker.

Waarom moet jij marketing automation gaan inzetten?

Naast het personaliseren van de content biedt marketing automation mogelijkheden op enorm veel gebieden. Denk aan leadgeneratie, doelgroepsegmentatie, relatiemarketing en het stimuleren van returning visitors. Verder biedt het automatiseren van marketingprocessen aantrekkelijke voordelen, waar ook jij gebruik van kan maken! 😉

  • Effectiever jouw tijd inzetten;
  • Advertentiekosten besparen;
  • Meer omzet met hetzelfde marketing budget;
  • Meer rendement uit de vergaarde leads.

Waarom marketing automation uitbesteden?

Het is belangrijk dat de software voor marketing automation juist wordt ingericht. Waarom? Omdat het anders juist méér geld gaat kosten dan dat het oplevert. APC heeft al meerdere succesvolle cases afgerond met marketing automation. Lees de case van Onlineverf.nl waarbij wij 30% conversieverhoging hebben gerealiseerd. 

Voor marketing automation gebruikt APC verschillende software platforms. De keuze voor één van deze platforms is afhankelijk van het gewenste doel. Voor het implementeren van marketing automation heeft APC verschillende platformen tot zijn beschikking:

Datatrics, on-site marketing automation

Conversie verhogen, jouw klanten laten terugkeren en marketing automation toepassen op meerdere online kanalen (denk aan website uitingen, maar ook op social media of via email). Hiervoor raden wij Datatrics aan! Wij zijn Datatrics Gold Partner en willen jou graag helpen bij het implementeren van dit platform. De content op jouw website kan worden gepersonaliseerd door het zelflerende algoritme. Op basis van de 360 graden klantprofielen van Datatrics wordt er door het algoritme bepaald wanneer en welke content getoond moet worden. Door middel van data regelt APC de juiste touchpoints in, die vervolgens door het slimme algoritme op het juiste moment wordt ingezet. Wil jij marketing automation gaan inzetten en op élk online kanaal personalisatie gaan toepassen? Dan is Datatrics de beste keuze.

+ All-in-one marketing automation platform: het personaliseren van mailcampagnes, sociale media uitingen en touchpoints op jouw website. 

Meer over Datatrics

Active Campaign, stimuleer jouw verkoop

Gepersonaliseerde emailmarketing, krachtige marketing automatisering en een slimme CRM. Doordat Active Campaign zich met name richt op de MKB’ers, onderscheid dit automatiseringsplatform zich van Datatrics. Ook is dit platform meer e-commerce gericht. Door geautomatiseerde leadprioritering en contactbeheer met het CRM, heb je meer tijd voor het verkopen van jouw producten.

+ Focus op e-commerce: personaliseer en automatiseer alle benodigde tools voor jouw webshop. Zo blijft er meer tijd over voor het daadwerkelijk verkopen van jouw product! Denk aan een geautomatiseerd CRM, gepersonaliseerde mailcampagnes en marketing automatisering op jouw webshop.

Meer over Active Campaign

HubSpot, het meest volledige marketing automation platform

Nét wat anders is HubSpot, dé Inbound Marketing software! Inbound marketing is het creëren van waardevolle content waardoor je potentiële klanten aantrekt en begeleidt door de fases van zijn klantreis. APC automatiseert dit proces door gebruik te maken van HubSpot. Hiermee brengen wij jouw bezoekers, leads en klanten in kaart en zetten op basis daarvan een zo efficiënt mogelijke marketingstrategie op. HubSpot biedt een CRM database, lead nurturing, email marketing en workflows aan. Daarbij is HubSpot nét wat meer salesgericht dan de andere platformen.

+ Marketing Inbound Strategie: gestructureerd waardevolle content creëren op basis van de klantreis van jouw doelgroep.

Meer over HubSpot

Spotler, van leads naar prospects en van prospects naar klanten

Is jouw doel het omzetten van leads naar prospects en prospects naar klanten met uitsluitend e-mail campagnes? Dan is Spotler een zeer geschikt platform. Hiermee zetten wij namelijk nieuwsbrieven en campagnes op met dynamische content wat is afgestemd op het profiel van jouw doelgroep. Zo personaliseren wij dus jouw nieuwsbrieven, en ontvangt jouw doelgroep de juiste content. Daarbij komt er veel data vrij over het gedrag wat jouw prospects vertonen naar aanleiding van de mailcampagne.

+ Aanpasbaar voor elke branche: Voor elke branche kan er een passende mailcampagne worden opgesteld samen met onze e-mailmarketeer. Daarnaast is Spotler goed te combineren met bijvoorbeeld Datatrics.

Meer over Spotler

Mailchimp, de tool voor het automatiseren van emailmarketing

Een marketing automatiseringsplatform en e-mailmarketing service. APC beheert de planning, schrijft de content van de nieuwsbrieven én zorgt ervoor dat het er aantrekkelijk uitziet. Samen met de klant gaan we strategisch te werk gaat: eerst uitdenken, daarna vullen en personaliseren en als laatste rapporteren.

+ Opvallen met de juiste strategie voor emailmarketing: Hét platform voor puur email marketing

Meer over Mailchimp

Door het juist in kaart brengen van de customer journey, passende content voor jouw doelgroep en de juiste instellingen te hanteren draagt APC bij aan het automatiseren en personaliseren van organisaties. Wil jij weten hoe wij de customer journey voor jouw webshop of website samen kunnen verbeteren? En wil je weten welke doelstellingen we hiervoor kunnen formuleren? Neem dan contact met ons op via mail, telefoon of onderstaand formulier.

Contact

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC