Menu

LinkedIn Advertising

Direct spot on bij een zakelijke (B2B) doelgroep. LinkedIn is jouw kanaal! Het leent zich perfect voor het bouwen aan naamsbekendheid, overtuigen door informatieverschaffing en/of het verzamelen van nieuwe leads. In welke fase van de Customer Journey je doelgroep ook zit, met LinkedIn Advertising bereiken we ze op ieder gewenst moment.

Betaalde vs organische content

Voordat we de diepte ingaan over LinkedIn Advertising, nog even een stukje basiskennis. Want wat is LinkedIn advertising nou precies?

Je hebt twee soorten content op het platform. Betaalde en organische content. Organische content is alles wat je op je bedrijfspagina of persoonlijke LinkedIn feed plaatst, zonder daarvoor te betalen. De ontvangers bestaan in dit geval uit degene die jou of je bedrijf volgen. Of uit mensen die zoeken op de hashtags die jij in je post hebt gebruikt.

Betaalde content is, de naam zegt het al, content waarvoor je moet betalen. LinkedIn Advertising dus! Deze content wordt vertoond aan een zeer gerichte doelgroep. Die doelgroep target je van tevoren op basis van bedrijfsnaam, aantal medewerkers bij het bedrijf, functies, functietitels, opleiding, ervaring etc. Onze Social Advertising specialisten weten precies welke combinaties jij moet maken om de ideale B2B doelgroep te bereiken.

Advertentievormen LinkedIn Advertising

Zodra je de targeting voor jouw doelgroep hebt bepaald, kies je een passende advertentievorm. Bij LinkedIn kun je voor advertenties die worden getoond in de feed kiezen uit single image ads, carrousel ads of video ads. Daarnaast is het ook mogelijk te adverteren met text ads of rechtstreeks via InMail. Iedere vorm heeft zijn eigen voordelen. Wij kijken graag samen met jou wat het beste past bij jouw campagnedoelstellingen en de gewenste doelgroep.

Indien je klant al verder in de klantreis zit, kun je via LinkedIn rechtstreeks leads genereren. Dit doe je via lead gen forms. Dit zijn formulieren binnen het platform, waarmee je de gewenste gegevens van je doelgroep opvraagt, voordat jij jouw waardevolle content met ze deelt. Denk bijvoorbeeld aan een e-book, whitepaper of klantcase. Het grootste voordeel van deze aanpak is dat de ontvanger LinkedIn’s interface niet hoeft te verlaten en sneller zijn of haar gegevens achterlaat. En die zijn vervolgens zonder tussenstappen voor jou in te zien!

In deze korte video legt LinkedIn Marketing Solutions uit hoe objective based advertising op LinkedIn werkt.

Thought Leader worden

LinkedIn is uitermate geschikt om jezelf te positioneren als thought leader. Ieder bedrijf heeft concurrenten en jij bent op zoek naar dé manier om je te onderscheiden van de rest. Door niet alleen content en informatie te verspreiden, maar daar ook daadwerkelijk jouw mening en (bedrijfs)visie aan toe te voegen, verkrijg je een stapje voor. Ga daadwerkelijk het gesprek aan met je doelgroep en zorg voor interactie. Pas dan voeg je unieke waarde toe en verdien je een positie als thought leader in jouw zakelijke branche.

Kosten LinkedIn adverteren

Laten we maar gelijk eerlijk zijn: adverteren via LinkedIn is niet goedkoop. Het is een van de meest waardevolle advertentievormen in de B2B branche en dat weet LinkedIn maar al te goed. We raden je dan ook aan om de kosten van LinkedIn Advertising niet te vergelijken met andere Social Advertising prijzen, maar bijvoorbeeld met de uitgave van een brochure of deelname aan een beurs. Wanneer je die budgetten in LinkedIn investeert, durven wij succes te garanderen!

Lees meer over de kosten van adverteren op LinkedIn

LinkedIn Advertising uitbesteden?

Wil je graag aan de slag met adverteren op LinkedIn? Maar weet je niet zo goed waar te beginnen? Of wil je het liever gewoon helemaal uitbesteden? Kom dan eens langs op ons kantoor in het gezellige Doetinchem. We bespreken graag samen jouw campagnedoelen, advertentiestrategie en de inzet van LinkedIn die hierbij passend is. Vul onderstaand formulier in en we komen zo snel mogelijk bij je terug!

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC