Menu

Instagram Advertising

Instagram stijgt nog jaarlijks in populariteit. Waar het social media platform een tijdje terug vooral gebruikt werd door jongeren, zie je dat de doelgroep zich steeds verder uitbreidt. En zo worden ook de kansen voor adverteren via Instagram steeds groter!

Adverteren op Instagram: hoe?!

Op Instagram kun je met veel verschillende advertentievormen adverteren. Allereerst bepaal je of je wil adverteren op de feed, in Instagram Explore en/of via stories. Elke vorm van plaatsing heeft weer andere voordelen. Zo overstijgt het aantal views van Instagram Stories vaak de feed, maar biedt Instagram Explore weer vele mogelijkheden voor het uitbreiden van je doelgroep en volgers.

De ads die beschikbaar zijn voor Instagram Advertising:

  • Single image ad
  • Video ad
  • Carrousel ad
  • Collectie ad
  • Shopping ad

Weten welke advertentievorm voor jouw doelgroep geschikt is? En hoe je jouw ads het best kunt inrichten? Onze specialisten staan voor je klaar.

Instagram Advertising en Facebook Business Manager

Het beheren van jouw Instagram advertentieaccount gebeurt via de Facebook Business Manager. Het is dus van groot belang om altijd over de juiste rechten te beschikken, zodat je snel de koppeling kunt maken tussen beide platformen. Het instellen van een Instagram advertentieaccount en het plaatsen van advertenties gaat op precies dezelfde manier als via Facebook. Heb jij al enige ervaring met Facebook Advertising en met het opzetten van campagnes in de Facebook Business Manager? Dan maak je een vliegende start met Instagram Advertising!

Doelgroepen targeten op Instagram

Zoals je wellicht kunt raden na het lezen van de vorige alinea, is ook de targeting van jouw doelgroep hetzelfde als via Facebook Advertising campagnes. Je kunt dus targeten op interesses, demografische gegevens, paginalikes etc. Maar ook lookalike groepen zijn binnen een mum van tijd opgezet. Hiermee bereik je een doelgroep die het meest lijkt op bijvoorbeeld jouw kopers of huidige volgers.

Om de targeting te specificeren werken we bij APC graag met de Instagram Pixel. Dit is een extensie op je website waarmee we waardevolle informatie over de doelgroep kunnen verzamelen. Zo kunnen we jouw audiences steeds verder specificeren en écht raak schieten!

Benchmark kosten Instagram adverteren

Voor elke vorm van Social Advertising gelden verschillende benchmarks. Dit zijn de gemiddelde kosten van adverteren op jouw gekozen platform. Voor Instagram Advertising is de benchmark in Nederland als volgt:

  • Gemiddelde CPM = €7,50
  • Gemiddelde CPC = €2,50
  • Gemiddelde CTR = 0,88%

Let op: je creëert als merk/bedrijf zijnde altijd een eigen benchmark. Dit is afhankelijk van onder andere je doelgroep en de markt waarin je actief bent. Door te testen en performance based te optimaliseren verbeter je jouw eigen prestaties. Bovenstaande cijfers zijn gemiddeldes en geven slechts richtlijnen.

Instagram Advertising uitbesteden?

Wil jij ook graag adverteren via Instagram? En heb je daarbij hulp nodig of wil je het volledig uitbesteden? Neem dan contact met ons op of kom eens langs voor een goede kop koffie op ons kantoor in Doetinchem. Vul onderstaand formulier in en we komen zo snel mogelijk bij je terug.

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC