Menu

Slimmere Google campagnes met minder werk, dankzij Channable

Digital marketing René du Plessis Geplaatst op 18 april 2019 door René du Plessis

Sinds 2018 is APC officieel partner van Channable. Channable is een product feed management tool. Deze tool stelt APC in staat om met aanzienlijk minder werk toch (veel) grotere en relevantere online advertising campagnes in te richten, deels geautomatiseerd. Denk hierbij aan campagnes voor Google Ads of Facebook Ads. Met onderaan de streep een betere ROI op de marketing budgetten.

“The right place, the right time” campagnes

Binnen Online Marketing en nog meer binnen Google Ads (SEA) draait alles om het zo relevant mogelijk adverteren op het juiste moment. Met Google Ads is daar natuurlijk fantastisch op in te spelen. De consument zoekt tenslotte met een concreet zoekwoord op jouw product of dienst. Hoe mooi is het dan om aan die consument EXACT een advertentie te laten zien waar hij naar op zoek is, zonder dat je als Online Marketeer daar handmatig voor alles één specifieke advertentie hoeft op te stellen? Neem het voorbeeld van Voetbalreizen.com, reisaanbieder met een gigantisch aanbod van reizen in 7 landen, 20 competities en duizenden wedstrijden. En dan ook nog eens dagelijks wijzigende prijzen. Je snapt het al: om voor elke combinatie een specifieke campagne op te zetten met relevante speeldata is monnikkenwerk. Zonde, want als Online Marketeer weet jij natuurlijk dat je dan wel de ultieme campagne zou hebben gebouwd, toch?

Ontelbaar veel relevante wedstrijd-advertenties voor Voetbalreizen.com

Dankzij de techniek die Channable ons biedt, lezen we als APC continu de productfeed van Voetbalreizen.com in naar Google Ads en wordt elke dag diverse malen de campagne (geautomatiseerd) aangepast op maar liefst zeven onderdelen, zodat de consument altijd een relevante advertentie te zien krijgt met actuele data en prijzen. Dit is het dynamische deel van een advertentie. Is de wedstrijd uitverkocht, dan zal de campagne natuurlijk ook automatisch worden onderbroken. Hieronder zie je een mooi voorbeeld, waarbij in het geel de dynamische onderdelen van de advertentie zijn gemarkeerd.

Channable advertenties Voetbalreizen.com

Relevante advertenties voor 60.000 occasions van viaBOVAG.nl

Een ander voorbeeld van hoe we met APC dankzij de tool Channable een gigantisch aanbod hebben weten om te zetten naar toch hele relevante adverties is voor viaBOVAG.nl: de occasionsite met liefst 60.000 auto’s op voorraad, en elk met talloze kenmerken en opties. Voor viaBOVAG.nl hebben we in Google Ads maar liefst 200 campagnes. 5.100 advertentiegroepen en 23.500 zoekwoorden in dynamische campagnes ingericht. Normaliter zou dit weken werk vereisen, maar dankzij een tool als Channable hebben we deze campagnes en hun structuur goed kunnen uitdenken en opzetten. Daardoor is de voorraad van de occasions in de advertentieteksten altijd up-to-date en zijn advertenties zeer specifiek en wordt de zoeker op zijn wenken bediend. Mede dankzij deze werkwijze zijn de prestaties van de Google Ads fors verbeterd ten opzichte van de oude campagne, zowel in kosten per click (CPC), doorklikratio (CTR) als ook in kosten per lead (CPL).

ViaBovag Advertentie

Een kijkje onder de motorkap van de dynamische ads

Ook een gaaf voorbeeld van hoe we dynamische advertenties inzetten, is wat we bij E-Commerce speler Onlineverf.nl doen. En we lichten die er ook even extra uit om jou een kijkje onder de motorkap van die dynamische advertenties te geven.

Onlineverf Advertentie Channable

De advertentie die je hierboven ziet, komt tot stand door het template in Channable te gebruiken dat je hieronder ziet, in combinatie met de productfeed van Onlineverf.nl.

Channable Dynamische advertenties

Naast de succesvolle tekstadvertenties worden er voor Onlineverf.nl ook dynamische Google Shopping campagnes opgezet, welke ook weer veel minder tijd kosten om op te zetten, dan wanneer we geen Channable gebruiken. Dankzij de feed management tool blijven de campagnes zeer overzichtelijk en goed te optimaliseren. Met de “regels” die we in Channable instellen, kun je items selecteren voor een specifieke campagne en kun je het niveau instellen waarop de advertentiegroepen worden aangemaakt. Dit biedt degene die de campagnes optimaliseert de mogelijkheid om zeer specifieke en gericht te adverteren met Google Shopping.

In volgende blogs zal ik nog verder ingaan op de mogelijkheden die een feed management tool als Channable jou biedt als Online Marketeer. De tool is zeker niet alleen maar handig voor Google Ads, Shopping en Facebook Ads, maar ook voor het maken en beheren van feeds voor platformen als Marktplaats, Criteo en zelfs Bol.com en Amazon.

Wil je weten of jouw Google prestaties beter kunnen worden dankzij gebruik van een feed management tool? Neem contact met me op via rene@achterhoekperformancecenter.nl en we checken het graag voor je!

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC