Menu

Pinterest Advertising voor awareness bij je B2C doelgroep

Digital marketing Online Marketeer Melinda Geplaatst op 8 juni 2020 door Melinda Thomas

De coronacrisis zorgt ervoor dat we meer thuis zijn dan ooit. En doordat we zoveel tijd binnenskamers doorbrengen, komt de innerlijke klusser in ons naar boven. Dat bleek toen de online omzet van verf door het dak ging, speelgoed niet aan te slepen was en meubels als warme broodjes verkocht werden. Maar waar begin je, wanneer je zoveel wil veranderen? Bij het opdoen van nieuwe ideeën natuurlijk! Hierdoor nam het gebruik van Pinterest de afgelopen maanden enorm toe. En dat biedt een mooie kans om eens te kijken naar de voordelen van Pinterest Advertising.

Inspiratie graag!

Van complete keukens die worden gerenoveerd, tot de tuin die wordt veranderd of een nieuw kleurtje op de muur: we voelen allemaal de behoefte om dingen te veranderen. Maar toegegeven, we weten soms niet goed waar we moeten beginnen. Dé app die geschikt is voor inspiratie bij zulke make-over projecten is Pinterest. Je vindt hier eindeloze ideeën en raakt al snel enthousiast om aan de slag te gaan. 

Wat is Pinterest?
De feed van Pinterest is gevuld met Pins. Deze Pins (afbeeldingen of video’s) kun je op je eigen Borden pinnen. Zo kun je al jouw inspiratie bundelen. Het dient dus eigenlijk als een soort prikbord!

Pinterest advertising

Zoals op elk sociaal medium is het ook op Pinterest mogelijk om te adverteren. Een mooie aanvulling op je digital marketingmix. En daar waar je op andere media vaak door de bomen het bos niet meer ziet, zijn de advertentiemogelijkheden hier heel simpel: je plaatst een pin met een foto of video. That’s it! 

Natuurlijk is het wel belangrijk om na te denken hoe dit bijdraagt aan je marketingstrategie, welke doelen je met je advertentiecampagne wil bereiken en hoe je de doelgroep gaat targeten. Stel vooraf KPI’s op en bekijk of je Pinterest ad wellicht gecombineerd kan worden met ads op andere platformen.

Pro van Pinterest: de CPM ligt vele malen lager dan op bijvoorbeeld Facebook of Instagram! Dit kan soms wel 80% schelen! Daarnaast blijft je gepromote pin nog lang organisch zichtbaar en krijg je dus nog meer waar voor je geld.

Nieuwe functies in 2020:

  • Video Pins Niet meer alleen foto’s, maar nu ook bewegend beeld. Videomarketing is hot en zorgt op social media vaak voor een hogere awareness en meer betrokkenheid. Een mooie nieuwe stap dus!
  • Shoppen met Pinterest Wanneer je zoekt op Productpins kun je rechtstreeks shoppen in de app! Deze functie is in Nederland nog niet beschikbaar, maar komt er snel aan.

Interessante cijfers: (Nationaal Social Media Onderzoek NEWCOM)
Pinterest heeft 3,5 miljoen Nederlandse gebruikers 
717.000 dagelijkse gebruikers
Meeste bereik tussen 20-39 jaar

The time is now!

Dus, nu jij weet dat je geïnteresseerd bent in Pinterest advertising, weet dat je doelgroep op dit moment mega actief is op social media en je de voordelen op een rijtje hebt gezet: aan de slag! Wij helpen je graag om te kijken naar optimale merkherkenning, een top of mind positie en een doordachte advertentiestrategie. Vul het contactformulier onderaan de pagina in of bel ons!

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC