Menu

Google en Facebook helpen MKB tijdens COVID-19 crisis

Digital marketing Online Marketeer Melinda Geplaatst op 2 april 2020 door Melinda Thomas

De coronacrisis raakt ons allemaal. De economie wordt hard getroffen en we kunnen gerust zeggen dat het voor iedereen een zware tijd is. Maar we gaan niet bij de pakken neerzitten! Dat moet ook zijn wat Google en Facebook hebben gedacht. Zij komen met een supportsystem voor MKB’ ers, waarmee zij een helpende hand bieden nu de wereld op z’n kop staat.

Google Ads

Google deelt wereldwijd 340 miljoen dollar (+- 310 miljoen euro) aan advertentietegoed uit. Kleine en middelgrote bedrijven die sinds begin 2019 actief zijn als adverteerder en beschikken over een Google Ads account, maken aanspraak op deze regeling. Het helpt je als MKB’ er om kosten te verlagen, maar toch je business as usual uit te voeren en in contact te blijven met je potentiële klanten.

Alle up to date details over deze regeling vind je hier

Facebook business

Facebook kondigde deze week aan het voorbeeld van Google te volgen. Zij stellen 100 miljoen dollar (+- 91 miljoen euro) beschikbaar. In eerste instantie was dit budget alleen beschikbaar voor zorginstellingen, maar dit is uitgebreid waardoor ook jij als MKB’er wellicht aanspraak maakt. Goed nieuws dus!

Ook hier verwijzen we je voor up to date details graag naar hun eigen informatiepagina.

Futureproof

Op een deel van deze advertentiebudgetten kun jij – met actief advertentieprofiel – mogelijk aanspraak maken! En dat helpt je om door te gaan in deze roerige tijd.

Daarnaast blijft het toegekende budget tot eind 2020 beschikbaar. Je hoeft het dus niet in een keer uit te geven en kunt het ook ‘bewaren’ om straks aan de slag te gaan als de economie weer aantrekt. Weet je niet goed hoe je het wil inzetten? En of je dat nu al wil of pas later dit jaar? Dan helpen wij je graag. Zo dragen we allemaal een steentje bij aan het futureproof houden van onze bedrijven! 

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC