Menu

Datatrics Gold Partner

Wat is Datatrics?

Datatrics is een Customer Data Platform (CDP). Deze plug-and-play tool koppelt in- en externe gegevensbronnen aan elkaar. Voorbeelden van interne gegevens zijn Google Analytics, social media, website en webshop. Externe gegevens die hieraan gekoppeld kunnen worden zijn economische invloeden, zoektrends en weersvoorspellingen. Al deze data is direct om te zetten in uitvoerbare acties.

Datatrics geeft ons de tooling om Marketing Automation te bewerkstelligen en in hoog tempo customer journeys te ontwikkelen en optimaliseren. Dit met een gemiddelde stijging van 30% in het conversiepercentage.

Datatrics partner

“Bouw data-driven customer journeys die relevanter zijn, conversie verhogen en klantloyaliteit vergroten.” – Datatrics

Wat wij doen met Datatrics

360° Klantprofiel

Datatrics maakt van alle bezoekers een persoonlijk klantprofiel. Dit profiel bestaat uit de engagement van de persoon, voor welke beïnvloedingsprincipe hij gevoelig is en wanneer hij het meest ontvankelijk is voor communicatie. Hierbij maken wij de juiste segmentaties om zowel op de website of webshop als in de communicatiekanalen (Facebook, Google Ads, etc) een conversiestijging te realiseren.

De juiste content op het juiste moment

Datatrics kan als zelflerende algoritme alle content op een website persoonlijk aan de bezoeker tonen. Datatrics bepaald zelf wanneer en welke content getoond moet worden. Wij regelen de juiste touchpoints in die door het voorspellende systeem aangestuurd worden. Door de juiste combinatie van mens en machine worden zo de resultaten gemaximaliseerd.

Hoe wij starten met Datatrics

Bij APC hebben we al veel trajecten op mogen zetten voor onze opdrachtgevers. Door onze geoefendheid en de toegankelijkheid van Datatrics kunnen wij een traject snel implementeren. Zo kunnen wij binnen een maand Datatrics draaiende hebben en de eerste conversie verbeteringen zien. Een voorbeeld van hoe een traject verloopt is als volgt:

  • Week 1: Kick-off customer journey sessie met de opdrachtgever.
  • Week 2: Ontwikkeling en koppeling databronnen.
  • Week 3: Implementatie customer journey touchpoints en quick-win campagnes.
  • Week 4: Livegang customer journey.

In een specifieke case voor onze opdrachtgever Outlet Duiven zagen het traject en de geboekte resultaten er als volgt uit:

  • Week 1: Datatrics volledig meetbaar.
  • Week 2: Gehele customer journey geïmplementeerd.
  • Week 4: Alle productcampagnes ingeregeld en draaiende.
    • Resultaat na week 4: 30% stijging in het conversiepercentage.
  • Week 6: Succesvolle abandoned cart campagne ingeregeld.
  • Week 8: Google Ads en Facebook segmenten aan campagnes toegevoegd.
    • Resultaat na week 8: 58% hogere doorklik vanuit Google Ads.

Datatrics cases

Wij implementeren en gebruiken Datatrics voor meerdere opdrachtgevers. Dit is wat wij zoal doen en bereiken voor hen.

  1. 30% stijging in conversiepercentage voor Outlet Duiven

Ook de customer journey van je webshop of website verbeteren?

Wil jij weten hoe wij de customer journey voor jouw webshop of website samen kunnen verbeteren? En wil je weten welke doelstellingen we hiervoor kunnen formuleren? Neem dan contact met ons op via mail, telefoon of onderstaand formulier.

Alle specialisaties

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC