Menu

Conversie Optimalisatie Behaal maximaal resultaat

Behaal je niet genoeg conversies of denk je dat er meer uit je conversies te halen is? Dan is het tijd om je conversies te optimaliseren. Met conversie optimalisatie behaal je maximaal resultaat voor je website of webshop. 

Het begint met een conversie

Laten we eerst bij het begin beginnen. Wat is een conversie ook alweer? Wat een conversie is, bepaal je eigenlijk een beetje zelf. Vaak wordt bij een conversie gedacht aan een transactie: zoals het kopen van een product in een webshop of het aanvragen van een offerte. Maar een conversie kan zoveel meer zijn. Denk aan het bekijken van een specifieke pagina, inschrijven voor een nieuwsbrief en het downloaden van een document.

Het meten van conversies kan op vele manieren, zoals met het welbekende Google Analytics bijvoorbeeld. Maar wist je dat je ook heel eenvoudig je telefonische conversies bij kunt houden met Call Tracking zoals AdCalls? Als AdCalls Gold Partner helpen we je hiermee snel op weg!

Telefonische conversies met AdCalls

Wat is conversie optimalisatie?

Je krijgt veel bezoekers op je website, maar converteren gebeurt niet of nauwelijks. Of mogelijk behaal je met gemak al je doelen, waardoor je besluit die te verleggen. Wat de reden ook mag zijn, het optimaliseren van conversies is altijd verstandig. Maar hoe pak je dat aan? Dat verschilt nogal per bedrijf en doel. Denk aan het optimaliseren van een pagina: staan de afbeeldingen bijvoorbeeld wel goed? Is de call-to-action (CTA) duidelijk? Is de tekst overtuigend en past die bij de doelgroep? Er is geen one-size-fits-all oplossing, maar dat maakt het dan ook interessant. Gelukkig hebben wij bij APC ervaren conversie optimalisatie specialisten die jou bedrijf hiermee verder kunnen én willen helpen. 

Conversie Ratio Optimalisatie (CRO)

Goed, nu hebben we het gehad over het verbeteren van je conversies. Maar eigenlijk doelen we op het verbeteren van het conversie ratio. Vaak wordt er dan ook gesproken over CRO: Conversion Rate Optimization. Ofwel, conversie ratio optimalisatie.

Dat je 1.000 conversies in een maand hebt behaald, is natuurlijk niet het gehele plaatje. Had je in die maand 2.000 bezoekers, dan is een conversie ratio van 50% natuurlijk bijzonder goed. Maar bij 2.000.000 bezoekers (0,05% conversie ratio) wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Daarom is het belangrijk om naar het ratio te kijken en niet alleen het aantal conversies.

Website of webshop conversie verhogen

Wil je het conversie ratio van jouw website of webshop verbeteren? Vul dan onderstaand contactformulier in of doe even een belletje of appje. Behalen wij ook weer een conversie 😉 Langskomen in Doetinchem mag ook; converteren we gewoon offline.

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC