Menu

Regiomarketing in de Achterhoek: Barstens Mooi Spul De ontwikkeling en groei van een lokale webshop

E-commerce René du Plessis Geplaatst door René du Plessis

De Achterhoekse vlag. Hij vliegt je overal om de oren. En de bijbehorende producten ook. Dus hoe maak je zoiets uniek? APC hielp Barstens Mooi Spul bij de ontwikkeling van hun e-commerce. Van menustructuur op de website, tot Google Ads voor conversies & Social Advertising om de doelgroep te bereiken. In deze case vertellen we je alles over deze regiomarketing voor en door Achterhoekers.

SEO menustructuur op de website

Allereerst, nog tijdens de ontwikkeling van de website, heeft APC meegekeken naar de menustructuur. Wist je namelijk dat het kiezen van de juiste keywords in je menu zorgt voor een betere SEO positie? We voerden een korte keywordanalyse uit om te kijken hoe we de juiste zoekvolumes konden combineren met het productaanbod. Op basis daarvan heeft de webbouwer de website vervolgens doorontwikkeld en opgemaakt.

Homepage Barstens Mooi Spul

Unieke productcontent voor hoge(re) rankings

Je las het net al en hebt het misschien ook al wel zelf ervaren: Achterhoekse vlag producten zijn in grote getale in omloop. Er zijn veel aanbieders en soms zie je door de bomen het bos niet meer. Een manier om de producten van Barstens Mooi Spul onderscheidend te laten zijn, is dan ook de unieke productcontent. Deze ontwikkelden we “ongoing”. En dat typeert meteen de hele case voor dit e-commerce platform. We blijven namelijk bijsturen, optimaliseren en groeien terwijl we ondertussen gewoon bezig blijven. Learning by doing dus!

De unieke productcontent werd geschreven door onze contentmarketeers en copywriters. Bij APC spreken we gelukkig een mooi staaltje Achterhoeks, dus originele invalshoeken wisten we snel te vinden. Door een juiste combinatie van platte productinfo, een knipoog naar het Achterhoekse dialect én gebruik van de juiste keywords wordt de website nu al (4 maanden na livegang) goed gevonden via Google. En we zien het aantal organische bezoekers nog steeds stijgen!

Contentmarketing voor buzz op social media

Organisch bereiken we natuurlijk ook een grote doelgroep via diverse social media kanalen. Hiervoor creëerden onze designers eerst al een herkenbare stijl. Het Barstens Mooi Spul labeltje dat overal terugkomt, dezelfde kleuren groen uit het logo (die overigens ook met een reden zijn gekozen ;-)) en de opvallende Achterhoekse uitspraken. Ons team verspreid volgens dit template driemaal per week content via Facebook, Instagram en LinkedIn. Achterhoekse vlag producten zijn immers ook prima relatiegeschenken. Aan bod komen inhakers rondom speciale dagen, het ruime productassortiment of gewoon leuke dingen om te delen. Zo zorgen we voor een goede balans tussen informeren, enthousiasmeren en overtuigen. En tussen serieus en voor de lol!

Google Ads & Google Shopping om conversies te genereren

Natuurlijk is het voor een startend e-commerce platform niet te doen om alleen verkopen te realiseren via organisch verkeer. Daar is ook een stukje paid advertising voor nodig. Dit doen we onder andere met de inzet van Google Ads & Google Shopping.

We hebben de learnings van Klompjes.com, waar eerder al veel Achterhoekse producten werden verkocht, meegenomen naar Barstens Mooi Spul. Als “nieuwe” speler in deze markt is het belangrijk om te laten zien dat je er bent. Waar in het begin de focus vooral op bekendheid heeft gelegen, hebben we dat steeds verder omgebogen naar winstgevende campagnes. Steeds meer trotse Achterhoekers weten hun weg wekelijks weer naar de shop te vinden. Dit is tevens het gevolg van goede en doorlopende productontwikkeling. De Achterhoekse vlag artikelen worden maar al te graag cadeau gegeven. Daarom ontwikkelen we ook doorlopend campagnes rondom interessante feestdagen, zoals Vaderdag en straks Black Friday.

Social Advertising om Achterhoekers te bereiken

Het laatste zetje wordt gegeven door betaalde inzet van social media. Social Advertising. Met slechts een paar doorlopende campagnes vergroten we hiermee ons bereik, het aantal likes en de omzet. Dat doen we door gebruik te maken van een regionale doelgroep, geselecteerd op demografische gegevens, maar ook door retargeting. Nu third party cookies nog niet zijn afgeschaft biedt ons dit hele mooie mogelijkheden om mensen te bereiken die al eens interactie met Barstens Mooi Spul hebben gehad!

Regiomarketing uitbesteden aan APC?

Naast Barstens Mooi Spul, werken we bijvoorbeeld ook voor LKKR Doetinchem. En wie weet binnenkort wel voor jou! Met de juiste specialisten op verschillende disciplines, tillen we jouw regiomarketing naar een hoger level. Een beetje voor Achterhoekers, door Achterhoekers 😉 Kom gerust eens langs voor een bakkie of laat hieronder je gegevens achter!

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC