Menu

Online marketing campagne voor Discus folder

Digital marketing Stijn Geplaatst door Stijn Snijder

Een folder behoort tot een van de meest traditionele marketingvormen. Bij APC zijn we overtuigd van de kracht van online en zijn we altijd op zoek naar slimme manieren om offline marketing door te trekken naar online kanalen. Voor Discus betekent dit dat we de offline folder inmiddels volledig hebben doorvertaald naar een effectieve, online marketing campagne. Die campagne bestond uit twee kanalen: Facebook en Google.

Facebook Advertising

Discus Facebook Advertising

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: test, test, test! Daarom zetten we een Facebook Advertising campagne op met verschillende variabelen. Zo startten we met vijf verschillende adsets/doelgroepen. Hierin wisselden we af tussen lookalike doelgroepen, interesse targeting en retargeting van websiteverkeer. Daarnaast bevatte elke adset vijf verschillende visuals. Er is gevarieerd met het tonen van prijzen, diverse producten en de adcopy.

Door de juiste optimalisaties behaalden we:

7.23%

CTR

92

conversies

1134%

ROAS

Google Ads promotie-extensie

De promotie-extensie in een Google Ads campagne is simpel en snel te realiseren. Door een extra regel binnen de reguliere Google Text advertenties kun je jouw lopende campagnes zo aanpassen naar lopende acties en promoties. Bij Discus voegden we de lopende folderacties toe. De betreffende ads zorgden voor een verhoogde CTR en liefst 82 conversies!

Discus Google Advertising

Discus folder advertentiegroep

Ook is er aanvullend een aparte advertentiegroep voor de folder aangemaakt. Personen binnen deze groep zochten al op ‘Discus folder’. De reden voor deze promotie is onder andere de aanwezigheid van diverse folderplatformen. Met een goedkope klikprijs (CPC) weten we de route van de klant zo kort mogelijk te houden. Dit draagt uiteraard bij aan een hogere gebruiksvriendelijkheid en meer relevantie. Daardoor was de CTR in deze advertentiegroep dan ook 84%.

Slimme campagne

De laatste campagne binnen Google Ads, was een slimme campagne. Deze heeft liefst 62% nieuwe bezoekers opgeleverd! Zij hebben de website van Discus voor het eerst, of voor het eerst sinds lange tijd bezocht. Daarnaast nam de gemiddelde tijd op de website toe en werden er meer pagina’s bekeken. Deze campagne leverde een ROAS op van 704%!

Wat een super resultaat! Ook qua online naamsbekendheid en unieke klanten. Top!

Mariëlle Bonenkamp Discus Netherlands B.V.

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC