Menu

E-Commerce kennis van grote e-commerce speler verhoogd door inzet van workshops

E-commerce Geplaatst door Coen Jansen

Het kennisniveau van online en e-commerce marketing in een aantal weken naar een hoger niveau tillen? Dat kan! Zo deden we dat recent ook bij 1 van de grootste webshops op het gebied van (elektrisch) gereedschap. Het nieuwe management van deze webshop heeft APC gevraagd op maat gemaakte workshops te verzorgen. De workshops moesten daarbij iedereen, ongeacht het kennisniveau, aanspreken. Een mooie uitdaging!

Maatwerk e-commerce workshops

Om de marketeers en het management van deze webshop niet in één keer te overspoelen met informatie, hebben we ervoor gekozen om zes workshops en een strategiesessie te houden. Ook gaf dit ons de mogelijkheid om de diepte in te gaan en er interactieve workshops van te maken. Dus niet alleen zenden, maar ook discussiëren. Dit heeft leuke, interessante en ook zéér waardevolle discussies opgeleverd. En zo dachten we daar niet alleen zelf over: “Op een constructieve manier sparren over de mogelijkheden, onder begeleiding van vak-volwassen, enthousiaste, jonge gasten met een goed gevoel voor humor,” aldus de directeur van de betreffende webshop.

De workshops

Iedere workshop bestond uit een belangrijk onderdeel van e-commerce marketing. 

De eerste workshop was een introductie waarbij het onder andere ging over het interpreteren van data en hoe daarop aan te sturen. Vanuit dat oogpunt gingen we iedere week verder met een ander onderwerp. Bij de daaropvolgende workshops werden de webshop van onze opdrachtgever en de data als uitgangspunt gebruikt, om zo tot concrete voorbeelden en adviezen te komen. 

Bij de SEA en SEO workshop draaide alles om Google. Want hoe haal je het maximale uit betaald adverteren? En hoe scoor je ‘gratis’ hoog in de zoekresultaten? Google is natuurlijk niet het enige kanaal waar je zichtbaar kunt zijn. Daarom hebben we ook gekeken naar alle mogelijkheden omtrent social media en hebben we ingezoomd op verkoop via platformen (zoals Bol.com). Als laatste zijn we dieper ingegaan op de webshop van onze opdrachtgever, door te kijken naar het optimaliseren en personaliseren van de klantreis en hoe zij daarbij een hogere conversie kunnen realiseren.

Een dosis extra kennis, en nu?

Na de 6 workshops hebben we de reeks afgesloten met een wrap-up sessie, waarbij we nogmaals langs de strategische en operationele keuzes voor deze webshop zijn gelopen. Alleen nu met een flinke dosis extra kennis voor de marketeers en het management. Wij kijken terug op een zeer boeiende en nuttige reeks workshops!

Hoe zit het met jouw e-commerce kennis?

Wil jij ook meer weten over e-commerce? En lijkt je één van deze workshops of de gehele reeks ook wat? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar je kennisniveau en behoeften en zetten we een workshop neer die bij jou (en je organisatie) past.

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC