Menu

Concrete B2B leads voor Vario Fields dankzij LinkedIn Advertising funnel

Social advertising Geplaatst door Edwin Rouwhorst

Vario Fields verkoopt sport- en speelvelden van kunstgras, EPDM en kurk. Gezien we die als particulieren (vaak) niet in de tuin hebben liggen, is het niet gek dat hun core business afkomstig is uit de zakelijke markt. En hoe kun je die B2B markt beter bereiken dan op ‘s werelds grootste zakelijke platform: LinkedIn!

  • Veel bruikbare B2B leads gerealiseerd via LinkedIn Ads
  • Aantal views van de Ads 20% hoger dan onze doelstelling
  • Klikkosten van de Ads lager dan de benchmark
  • Doorklikpercentage op de Ads 2 keer hoger dan onze doelstelling
schoolkind voetbalt in pannakooi
Vario Fields is gespecialiseerd in inrichting van recreatieve buitenruimten. Elke dag ontwerpen én realiseren ze kleurrijke, veilige en duurzame projecten in de buitenruimte. Hierbij richten ze zich voornamelijk op een zakelijke B2B doelgroep, die zij via diverse kanalen willen bereiken en overtuigen.

LinkedIn campagnefunnel bouwen

In online marketing word je er continu mee om de oren geslagen: funnels. Zo ook werd hier een LinkedIn campagnefunnel gebouwd. Dit biedt je de mogelijkheid om klanten in elke fase van de klantreis te benaderen en je content hier goed op te laten aansluiten. In deze campagne hebben we twee fases uitgedacht.

Sturen op naamsbekendheid in de SEE fase

Voorafgaand aan het opzetten van een campagne in LinkedIn, stel je jouw zogeheten campaign objective in. Voor Vario Fields startten we bij het begin en is een nieuwe doelgroep aangeboord, waarbij we hebben gestuurd op naamsbekendheid. De bijbehorende KPI is uiteraard om een zo laag mogelijke CPM te realiseren (CPM = kosten per 1.000 views).

Over de kosten van adverteren op LinkedIn schreven we al eerder een blog. Die lees je hier!

Vergroten van websiteverkeer in de THINK fase

Om die nieuwe doelgroep op te volgen en te overtuigen, hebben we hen na het zien van de video geretarget. In deze tweede fase werd gestuurd op het vergroten van websiteverkeer. Dit wordt gerealiseerd door kliks op de advertentie. Als KPI stuur je dan ook op een zo hoog mogelijk doorklikratio op de Ads en een lage cost per click (CPC)

Video ads op LinkedIn

Na het uitdenken van de campagnefunnel, is gekeken naar de content die hier het beste bij past. Daarom is gekozen voor video ads. Het gebruik van video ads op LinkedIn zorgt namelijk voor 30% meer interactie dan elke andere vorm van content! Hierdoor is de kans groot dat je sneller jouw doelen realiseert dan bij inzet van bijvoorbeeld een single image ad of een carrousel advertentie.

  • Tip: 80% van de LinkedIn gebruikers speelt video af zonder geluid. Besteed dus voldoende aandacht aan de ondertiteling van jouw video of het verduidelijken van je boodschap met tekst!
Deze video is ontwikkeld door Vario Fields met advies van APC.

Gepersonaliseerde landingspagina

Tot slot, de landing van de campagne. Hiermee staat of valt het succes van je advertenties. Bij Vario Fields is daarom een gepersonaliseerde landingspagina opgezet. De bezoekers die via de LinkedIn campagne op de website terecht kwamen, zagen daardoor content die rechtstreeks aansluit bij de inhoud van de advertenties. Hierdoor hoeven ze nauwelijks te zoeken, worden ze direct aangesproken en converteren ze makkelijker naar leads. 

Voor ons was het een eerste kennismaking met Social Advertising. APC heeft ons hierin fantastisch begeleid! Met ervaren werknemers en flexibele werkwijze is een verrassend resultaat neergezet. Met als gevolg dat de volgende LinkedIn campagnes alweer gepland staan en dat we APC ook hebben ingeschakeld voor onze Google Ads campagnes!

Sandra Heusinkveld Vario Fields

Aan de slag met LinkedIn Advertising

Wil jij ook zulke mooie resultaten behalen? Aanwezig zijn in een super relevante, zakelijke doelgroep? Lees dan hier meer over onze LinkedIn Advertising specialisatie. Of vul direct onderstaande formulier in, zodat wij samen aan de slag kunnen!

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC