Menu

30% stijging in conversie door inzet marketing automation Meubelverkoop OutletDuiven.nl in de lift

Digital marketing Geplaatst door Edwin Rouwhorst

Als beginnende webshop is je eerste prio het genereren van zoveel mogelijk relevant bezoek. De volgende prio is het beter laten converteren van dat bezoek, ofwel je omzet vergroten. Dankzij het succesvol inzetten van marketing automation tool Datatrics heeft APC voor OutletDuiven.nl indrukwekkende resultaten geboekt: het conversieratio kreeg een boost van ruim 30%, evenals de omzet en orderwaarde in de shop.

Datatrics partner

Strategie is het startpunt

Met de krachtige tool Datatrics is het verleidelijk om meteen van wal te steken en direct allerlei conversieverhogende triggers aan te zetten in en om je webshop. Maar bij het inrichten ervan moet goed nagedacht worden welke trigger voor welke journeys en campagnes geschikt zijn, wat de bijdrage van de trigger is en welke triggers het meest effectief zijn. Kortom: het succes van Datatrics begint met een goed begrip van de klantreis, een daarop gebaseerde strategie en een goed geïmplementeerde versie van Datatrics.

Inregeling: plug and play

Een groot voordeel van Datatrics is het gemak van systeemkoppeling. Zowel het webshop CMS, als de verschillende databronnen zijn relatief en zonder programmeerkennis te verbinden met het systeem. De opstartperiode kan hierdoor flink ingekort worden. Zo was Outlet Duiven binnen no-time up and running met Datatrics.

Doordat al in de strategiefase de plek in de klantreis was bepaald voor de verschillende triggers konden we voor OutletDuiven.nl na livegang direct snelle slagen maken. Op die manier waren de eerst resultaten al binnen een maand zichtbaar en significant: een aanzienlijke stijging in conversiepercentage en een toename van het aantal webshop orders wanneer de bezoeker in aanraking was gekomen met Datatrics.

30%

Stijging in conversiepercentage

58%

Hogere doorklik vanuit Google Ads

De sleutel tot succes: content, segmentatie en campagnes

Je hebt een bak met data, maar wat dan? De data gaat alleen waarde hebben als deze omgezet wordt in relevante content en triggers voor de bezoeker van de website. Door het slim inregelen van verschillende triggers binnen en buiten de webshop worden consumenten (onbewust) geactiveerd richting het koopproces. Door de juiste content te tonen en te moduleren met de tool Channable wordt de consument altijd de juiste content getoond.

Met Google Ads kregen we snel veel bezoekers. In combinatie met Datatrics worden de advertenties aan een relevantere doelgroep vertoond en wordt er dus efficiënter geadverteerd. Zo is niet alleen onze omzet omzet flink gestegen, maar zijn de conversie en ROAS ook sterk verbeterd.

Mark Nusselder Outlet Duiven

Indrukwekkende resultaten

Na één maand waren de resultaten al significant en was er een significante stijging in conversiepercentage te zien van maar liefst 30%. Daarnaast werd er door bezoekers die al in aanraking waren geweest met Datatrics 58% meer geklikt op Google Ads dan bezoekers die dat niet waren. Dit dankzij slimmere targeting en een beter afgestemde advertentie-uiting. Resultaten waar wij samen met OutletDuiven.nl trots op zijn!

En dan te bedenken dat we in geval van OutletDuiven.nl nog maar een fractie hebben ingezet van alle beschikbare mogelijkheden in een tool als Datatrics. Na implementatie van Datatrics hebben we inmiddels meerdere campagnes uitgerold die aansluiten op de bedachte strategie. De campagnes stimuleren de kwaliteit van het verkeer, verhogen conversies en zullen de hoeveelheid bezoek eveneens laten stijgen. Met succes hard werken aan mooie online campagnes, en dit is pas het begin!

Nieuwsgierig geworden naar Datatrics? Neem contact met ons op voor een demo op locatie.

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC