Lead generatie inzichtelijk met AdCalls

23 juli 2020

Stijn Snijder

Data & analyseren

Ken je dat gevoel dat je leads wil genereren, maar je campagnes volgens Google Analytics te weinig opleveren? Blijf je optimaliseren, maar zie je geen conversieverbetering? Overweeg dan eens om call tracking in te zetten! Het is dé manier om meer inzicht te verkrijgen in conversie(s), je marketingcampagnes nog beter te kunnen optimaliseren en waarde toe te kennen aan je resultaten.

Wat is call tracking?

Call tracking is een manier om telefonische conversie te meten. Je ontdekt op die manier welke zoekwoorden binnen je (Google Ads) campagnes zorgen voor oproepen. Ook wordt het met call tracking makkelijker om waarde toe te kennen aan een telefoontje. Je krijgt inzicht in de verhouding tussen online conversie en telefonische conversie. Kortom: een breed scala aan voordelen om jouw digitale marketing nog beter te kunnen maken.

4 redenen om call tracking in te zetten

  • Krijg meer en beter inzicht

Bellen wordt steeds belangrijker en de meeste zoekopdrachten via smartphones eindigen in een telefoontje! Door de opkomst van de bel button heb je binnen 1 klik direct contact met een bedrijf. Volgens Google eindigt zelfs 70% van al het B2B verkeer in een klik op de bel button!

  • Zet je budget maximaal in

Door enkel naar de online resultaten te kijken, zou je beeld over de ROI van je campagnes wel eens negatief kunnen zijn. Met call tracking krijg je ook inzicht in een ander soort verkeer. Zo weet je precies welke campagnes écht waardevol zijn.

  • Verbeter je A/B-testen

Ook hiervoor geldt: door resultaten verder door te meten dan alleen online, krijg je beter inzicht in wat echt werkt voor jouw doelgroep. Conversie meten was nog nooit zo specifiek.

  • Verbeter de klantervaring

Door al vooraf te weten via welk kanaal de beller bij jouw bedrijf binnen is gekomen, kun je jouw gesprek hierop aanpassen. Je hoort de klant op een dieper level en kunt je boodschap en tone-of-voice perfect aansluiten op de behoefte van jouw lead!

Hoe werkt call tracking?

Ieder bedrijf heeft meerdere telefoonnummers op haar website staan. Het algemene nummer, afdelingsnummers, mobiele nummers etc. Wanneer je (nog) geen gebruik maakt van call tracking, is dit nummer altijd en voor iedereen hetzelfde. In het geval van APC is het nummer dat een websitebezoeker te zien krijgt dus altijd 0314 200 101.

Bij de implementatie van call tracking wordt dit telefoonnummer dynamisch. Je behoudt hetzelfde netnummer, maar de cijfers hierachter veranderen. Dit gebeurt door de JavaScript code die op jouw website wordt geïnstalleerd. Hierdoor krijgt elke lead een eigen telefoonnummer. Het telefoonnummer van APC zou daardoor bijvoorbeeld kunnen veranderen naar 0314 123 456.

Wanneer de klant dat nummer belt, wordt hij of zij doorgeschakeld naar het originele telefoonnummer van jouw organisatie. De oproep wordt hierna geregistreerd als conversie in een dashboard en wordt verwerkt in systemen als Google Analytics en Google Ads. Op die manier gaat dus nooit meer waardevolle data verloren!

Uitlegvideo

In deze video legt onze partner AdCalls nogmaals uit wat Call Tracking is en hoe het werkt.

AdCalls x APC

Omdat wij overtuigd zijn van de kracht van call tracking, zijn wij een partnership aangegaan met AdCalls. Zij zijn de grootste partij in Nederland die call tracking implementeert. Zij hebben jarenlange ervaring en zijn al vier jaar op rij de beste in software ontwikkeling voor Analytics en Optimalisaties, volgens de Emerce100!

De voordelen voor jou:

  • Voordelige prijzen (al vanaf €50,- per maand);
  • Flexibele maatwerkoplossingen;
  • Implementatie binnen één dag.

Call tracking uitbesteden?

Wil jij graag ál jouw conversies meten? Meer inzicht verkrijgen in je lead generatie proces? Effectievere marketingcampagnes opbouwen? Deze nóg beter optimaliseren? Neem dan contact met ons op. We nodigen je graag uit voor een kop koffie op ons kantoor in Doetinchem!

Ook interessant om te lezen.

Loading …