Menu

APC Blog De laatste tips, tricks & trends over digital!

Social advertising Foto Sanne Hoetink 5 min

Waarom je TikTok For Business moet gebruiken als bedrijf

TikTok werd in 2016 gelanceerd en is inmiddels uitgegroeid tot een zeer onderscheidend social media platform met meer dan 1 miljard actieve gebruikers per maand! De gemiddelde gebruiker opent de app maar liefst meer dan 8 keer per dag! Met de komst van TikTok is er ook een nieuw advertentieplatform geboren, en veel bedrijven beginnen na te denken over de mogelijkheden die TikTok voor hen kan betekenen. Lees in deze blog meer over de kansen en waarom juist nu de perfecte tijd is om te starten met TikTok For Business. 

Lees verder
Digital marketing Stijn 5 min

Third Party Cookies: wat moet je weten?

Deze zomer kwam het bericht dat Google heeft besloten om de verdwijning van third party cookies met een jaar uit te stellen. De verwachting is dat het uitfaseren rond het derde kwartaal van 2023 zal beginnen. In dit blog staan we stil bij de gevolgen en de alternatieven voor online marketing zonder third party cookies.

Lees verder
Digital marketing Bas Hulst 4 min

Online marketing uitbesteden of een medewerker aannemen?

Nog even en dan begint Q4. Een periode die vaak bepalend is voor je jaar-doelstellingen en waarin vaak nog even dat laatste marketingbudget efficiënt ingezet moet worden. En waarin plannen worden gemaakt voor het volgende kalenderjaar. Het kan dus heel goed, dat je in dit kwartaal ontdekt dat je mankracht tekort komt. Je plannen zijn namelijk groots, maar je hebt zelf niet de tijd om alle taken op te pakken en uit te voeren. De vraag die zich voordoet: ga ik mijn online marketing uitbesteden aan een bureau? Of neem ik een nieuwe medewerker aan? In dit blog staan we stil bij de voor- en nadelen van beide beslissingen. Maar let op: het kan maar zo zijn dat je na het lezen ervan graag met ons wil samenwerken. Be aware 😉

Lees verder
Digital marketing 4 min

Search Console Insights: handige data voor jouw SEO!

Maak jij al gebruik van Google Search Console? Dan heeft Google een handige tool voor je! Namelijk Search Console Insights. Jouw data wordt hier duidelijk verwerkt in belangrijke inzichten, waarmee jij jouw SEO prestaties naar een hoger level kan tillen. In dit blog vertellen we je welke functionaliteiten Search Console Insights heeft en hoe je de quick wins voor jouw organisatie inzet.

Lees verder
Content marketing Pepijn Online Marketeer 4 min

Eerste hulp bij overdragen eigendom Facebook pagina’s

Ben je eigenaar van een Facebook pagina, maar wil je hier graag van af? Omdat je een andere functie hebt of omdat je misschien met een ander bureau gaat samenwerken? Dan kan het overdragen van eigendomsrechten van je Facebook pagina een flinke kluif zijn. Maar: wij hebben de oplossing voor je!

Lees verder
Content marketing 4 min

Instagram Reels inzetten voor je bedrijf: ja of nee?

Eén van de nieuwste Instagram ontwikkelingen is inmiddels al bijna een jaar volop in gebruik: Instagram Reels. Ieder bedrijf met een account op Instagram heeft er vast al over nagedacht. Moeten wij dit inzetten? Om eerlijk te zijn lijkt het verdacht veel op de populaire app TikTok. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Toch? Wij waren benieuwd of het interessant is voor ons en onze klanten. Wij leggen jou graag uit waarom je Instagram Reels wel of niet moet inzetten!

Lees verder
Digital marketing René du Plessis 3 min

Het einde van broad match modified adverteren binnen Google Ads

Veranderingen binnen Google Ads vinden voortdurend plaats. Zo ook nu. Google heeft namelijk in februari van dit jaar bekend gemaakt om te stoppen met de “broad match modified” zoekwoorden. Hierdoor wordt het niet meer mogelijk om te adverteren op dit zoekwoordtype binnen jouw Google Ads campagnes.

Lees verder
E-commerce 5 min

Google Shopping vs. Google Smart Shopping

In ons eerdere blog over Google Ads automatisering kwam het al ter sprake en als marketeer kan je er niet meer omheen: Google Smart Shopping campagnes. 

Waar we eerder specialist waren (en natuurlijk nog steeds zijn) in het zo optimaal mogelijk inzetten van “normale” Google Shopping campagnes, hebben we voor al onze klanten inmiddels de overstap naar Smart Shopping gemaakt. Door uitvoerig te testen hebben we ondervonden dat Smart Shopping in combinatie met de juiste biedstrategie voor erg mooie resultaten kan zorgen voor onze klanten.

Lees verder
Digital marketing Pepijn Online Marketeer 3 min

Ga voor klikken en conversies met Amazon’s ranking factoren

Wat zijn factoren die lekker scoren als het gaat om ranking binnen Amazon? Laten we beginnen bij het begin: wat is Amazon eigenlijk? Amazon is in feite gewoon een combinatie tussen een zoekmachine en een online marktplaats. Het platform indexeert informatie en gebruikt factoren om te bepalen wie waar land in de product-zoekresultaten. Dat is goed om te weten, omdat deze indexatie de drijfveer is achter Amazon’s A9 zoekalgoritme. Wist je trouwens dat 70% van de mensen die op zoek zijn naar een product hun zoektocht beginnen bij een marktplaats?

Lees verder
Digital marketing René du Plessis 4 min

Google Analytics 4, de nieuwe standaard in online marketing?

In oktober 2020 lanceerde Google de nieuwste versie van Analytics: Google Analytics 4. Hiermee introduceerde Google een geheel nieuwe versie van de al bestaande Universal Analytics. GA4 is geen update van de al bestaande UA. Het betreft een geheel nieuwe versie met ingrijpende veranderingen. In deze blog behandelen we de verschillen en gaan we in op wat Google Analytics 4 voor jou kan betekenen.

Lees verder
Digital marketing 3 min

Nudging: tips om het gedrag van jouw bezoeker een zetje te geven

Gedragsbeïnvloeding is een hot topic rondom marketeers als het gaat om conversie optimalisatie. Mensen maken continu keuzes en veel beslissingen worden onbewust gemaakt. Marketeers spelen hier al langere tijd op in door de consument te verleiden tot aankoop. Een nudge dient als een duwtje in de goede richting, om zo het gedrag licht te sturen.

Lees verder
E-commerce Pepijn Online Marketeer 3 min

Google Grow My Store: Bekijk hoe jouw retail website presteert!

Het is van belang om te weten hoe jouw retail website presteert. Hiervoor zijn verschillende tools beschikbaar om jouw website te optimaliseren. Een handige aanvulling hierop kan Google Grow My Store zijn. Deze gratis tool van Google is onlangs uitgebreid met nieuwe functies. Om die reden hebben wij de tool voor je getest! In deze blog lees je onze bevindingen.

Lees verder
E-commerce 3 min

Google test het toevoegen van producten in YouTube video’s

Heb je dat ook weleens? Dat je een tof product in een YouTube video ziet en na veel zoekwerk het nergens kan vinden? Of dat je überhaupt niet weet waar je naar moet zoeken? In de nabije toekomst is dit mogelijk niet meer nodig. Google test namelijk een nieuwe functie voor het toevoegen van producten in YouTube video’s.

Lees verder
Digital marketing Pepijn Online Marketeer 3 min

APC kiest voor Cherries on Top

Elk jaar krijgen meer dan 110.000 mensen in Nederland een vorm van kanker. Een vreselijke ziekte die vaak niet te behandelen is. Onderzoek naar de genezing van kanker redt daarom levens. Nu, of in de toekomst.

Lees verder
Digital marketing 3 min

Haal het maximale uit je Google Ads biedstrategie tijdens acties

Binnen veel Google Ads campagnes zijn automatische biedstrategieën inmiddels niet meer weg te denken. Het kan perfect werken op basis van historische gegevens. Het algoritme houdt zelfs rekening met seizoensevenementen. Maar hoe zit het met actieperiodes die komen en gaan? Kan het algoritme van Google daar het maximale uit halen, of moeten we daar een handje bij helpen? 

Lees verder
E-commerce 6 min

5 tips om van bestaande klanten terugkerende klanten te maken

Corona heeft een groot effect op de ontwikkelingen in de maatschappij. In het e-commerce landschap zien we dit ook terug. Een duidelijke ontwikkeling die we zien, is dat er de afgelopen maanden veel meer online wordt besteld. Dit kan er zomaar voor hebben gezorgd dat je als e-commerce partij dit jaar heel veel klanten voor het eerst in jouw digitale winkel hebt mogen verwelkomen.

Lees verder
Techniek 5 min

SEO 2021: Snelheid en gebruiksvriendelijkheid website worden belangrijker

Nog een aantal maanden en dan is het alweer 2021. Dit jaar kan voor sommigen niet snel genoeg voorbij zijn. En wat voor velen trouwens ook niet snel genoeg kan gaan: websites. Een trage website zit niemand op te wachten. En Google ook niet. Dat wordt maar weer eens extra bewezen met de aankomende ‘Page Experience’ update die in 2021 uitrolt.  

Lees verder
Digital marketing 6 min

Google Ads automatisering

Automatisering, machine learning, AI. Termen die je steeds vaker om de oren vliegen. Ook in Google Ads komen we deze termen steeds vaker tegen. Waar we ons jarenlang hebben gespecialiseerd in het zo ver mogelijk optimaliseren van campagnes, probeert Google ons nu steeds meer in de richting van geautomatiseerde campagnes te duwen.

Lees verder
Digital marketing 6 min

Omnichannel marketing: Synergie tussen de digitale marketingkanalen.

Wie zich vaak in het online marketing umfeld begeeft zal de term omnichannel regelmatig tegen zijn gekomen. Maar wie hier verscheidene blogs en artikelen over heeft gelezen weet ook dat hier verschillende interpretaties van zijn. Graag deel ik mijn blik op omnichannel marketing en de toepasbaarheid van deze strategie.

Lees verder
E-commerce 2 min

Google for Jobs Nederland is LIVE

Wist je dat 73% werkzoekenden uit de VS start met de zoektocht naar een baan via Google? In juni 2017 is job search engine live gegaan in de VS. De periode daarna maakte meerdere landen over de hele wereld kennis met Google for Jobs .

Lees verder
Social advertising 5 min

Adverteren op LinkedIn: til je campagnes naar een hoger niveau [5 tips]

Ongetwijfeld maak je gebruik van een persoonlijke LinkedIn-pagina. Het grootste zakelijke platform ter wereld, kunnen we wel stellen. Nieuwe baan hier, promotie daar… Maar maak jij al gebruik van LinkedIn als marketingkanaal? LinkedIn Advertising is namelijk super geschikt om te bouwen aan naamsbekendheid of het genereren van leads.

Lees verder
Social advertising 2 min

Wat kost adverteren op LinkedIn?

Over de voordelen van LinkedIn Advertising schreven we al meerdere blogs. Het is de ideale manier om jouw B2B doelgroep te bereiken. Je kunt binnen deze doelgroepen super specifiek targeten, retargeten en zorgen voor concrete leads. Maar wat kosten LinkedIn ads nou eigenlijk?

Lees verder
Digital marketing Stijn 3 min

Call tracking: lead generatie inzichtelijk met AdCalls

Ken je dat gevoel dat je leads wil genereren, maar je campagnes volgens Google Analytics te weinig opleveren? Blijf je optimaliseren, maar zie je geen conversieverbetering? Overweeg dan eens om call tracking in te zetten! Het is dé manier om meer inzicht te verkrijgen in conversie(s), je marketingcampagnes nog beter te kunnen optimaliseren en waarde toe te kennen aan je resultaten.

Lees verder
Digital marketing 4 min

De customer journey specifiek inrichten met Cialdini, doen of niet?

In een voorgaande blog heb ik mijn afstudeeronderzoek toegelicht. Toen stond ik op het punt om te starten met het schrijven van mijn scriptie. Nu 20 weken later heb ik mijn scriptie ingeleverd en ben ik geslaagd voor de opleiding Commerciële economie met de studieroute Online marketing! Ben je benieuwd naar wat de overtuigingsprincipes zijn, de centrale onderzoeksvraag of wat de relevantie voor APC is? Klik dan hier!

Lees verder
Digital marketing 2 min

“Je gelooft NOOIT wat Google nu doet!” – Google doet clickbait Ads in de ban

Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen: advertenties met grote en vage kreten, die uiteindelijk hun beloftes niet waarmaken. Of wat dacht je van de bekende voor-en-na-foto’s van mensen die binnen no time veel gewicht zijn verloren (en plotseling ook weer weten hoe ze moeten lachen). Bij Google zijn deze advertenties vanaf 15 juli niet meer toegestaan. 

Lees verder
Digital marketing Pepijn Online Marketeer 3 min

Pinterest Advertising voor awareness bij je B2C doelgroep

De coronacrisis zorgt ervoor dat we meer thuis zijn dan ooit. En doordat we zoveel tijd binnenskamers doorbrengen, komt de innerlijke klusser in ons naar boven. Dat bleek toen de online omzet van verf door het dak ging, speelgoed niet aan te slepen was en meubels als warme broodjes verkocht werden. Maar waar begin je, wanneer je zoveel wil veranderen? Bij het opdoen van nieuwe ideeën natuurlijk! Hierdoor nam het gebruik van Pinterest de afgelopen maanden enorm toe. En dat biedt een mooie kans om eens te kijken naar de voordelen van Pinterest Advertising.

Lees verder
Content marketing 5 min

De nieuwe YouTube Video Builder: snel en gemakkelijk video’s maken

Wil je een video advertentie creëren, maar heb je daarvoor niet de tijd of de benodigdheden? Dan is de nieuwe YouTube Video Builder mogelijk een uitkomst voor jouw bedrijf. Met de tool creëer je snel, gemakkelijk en gratis korte video advertenties die direct in je Ad campagnes te gebruiken zijn.

Lees verder
Digital marketing 6 min

Marketing Automation: grote impact door kleine personalisaties

De Customer Journey van je klanten is waardevol. Speel hier juist op in en je verhoogt je conversie en omzet. Zet hierbij Marketing Automation in en je kunt daar nog beter op inspelen. Maar wat zijn zoal de mogelijkheden met Marketing Automation? En wat levert het op? In deze blog geven wij antwoord op deze vragen. Inclusief voorbeelden en resultaten van een aantal van onze opdrachtgevers.

Lees verder
Content marketing 10 min

Zelf een SEO check uitvoeren? Zo pak je dat aan

Eerder gaven we je al een aantal praktische SEO tips die iedereen kan toepassen. Echter, je gehele website een SEO check geven kan flink wat tijd kosten. Zeker wanneer je alles handmatig één voor één gaat controleren. Gelukkig is dat niet nodig! In deze blog laten we zien hoe je dat een stuk sneller aanpakt. Hierbij kijken we naar een aantal basisonderdelen, zodat het voor iedereen uitvoerbaar is.

Lees verder
Content marketing 6 min

Interactie als onderdeel van je online marketingstrategie

Je hebt het allemaal. Een uitgedacht plan, een lading aan toffe content én het budget om dit bij jouw gewenste publiek onder de aandacht te brengen. Alles lijkt perfect te gaan. Maar toch blijft succes uit. De reden hiervoor kan jouw manier van interactie met de doelgroep zijn. Heb je namelijk al eens gekeken naar de reacties onder je geplaatste items? En de manier waarop je hierop reageert? Wij vertellen je graag over het belang hiervan. 

Lees verder
Digital marketing Bas Hulst 3 min

Google en Facebook helpen MKB tijdens COVID-19 crisis

De coronacrisis raakt ons allemaal. De economie wordt hard getroffen en we kunnen gerust zeggen dat het voor iedereen een zware tijd is. Maar we gaan niet bij de pakken neerzitten! Dat moet ook zijn wat Google en Facebook hebben gedacht. Zij komen met een supportsystem voor MKB’ ers, waarmee zij een helpende hand bieden nu de wereld op z’n kop staat.

Lees verder
Digital marketing 5 min

Even tijd over? Bekijk deze 6 snelle SEO tips!

Heb je even tijd over? Bekijk dan of je content wel SEO-vriendelijk is met deze quick guide met praktische tips. Ze zijn direct toepasbaar, zonder dat je daarvoor eerst een uitgebreide SEO training moet volgen.

Lees verder
E-commerce René du Plessis 9 min

Google Shopping gaat flink op de schop

Google heeft in de Verenigde Staten een nieuw ontwerp gelanceerd van Google Shopping. Google heeft Google Shopping geüpgraded met een nieuw ontwerp en verschillende nieuwe functies waarmee gebruikers gemakkelijker kunnen vinden wat ze zoeken. Door de nieuwe functies wordt het voor de consument makkelijker om inspiratie op te doen, opties te vergelijken en om de beste deals te pakken. 

Lees verder
E-commerce 8 min

Marketing Automation – Alleen mogelijk voor de Coolblue’s en Booking’s van deze wereld?

Je kan er niet omheen in het huidige digital marketing landschap: marketing automation. De buzz omtrent het begrip is groot en 60% van de digital marketeers, die nog niet met marketing automation werken, geeft aan het in 2019 het op te gaan pakken. Is deze buzz terecht en moet elke webshop het als de wiedeweerga implementeren, of kan niet opgebokst worden tegen de kosten en de complexiteit van het inregelen?

Lees verder
E-commerce Bas Hulst 3 min

APC Gold Partner van Datatrics

APC is nu officieel Datatrics Gold Partner! Datatrics is een Customer Data Platform (CDP) dat webshops en websites in staat stelt om de online omzet en klantloyaliteit te verhogen. Hiermee verstevigt APC haar reputatie als gespecialiseerd bureau voor e-commerce en leadgeneratie marketing.

Lees verder
Digital marketing Stijn 7 min

Kennissessie YouTube Adverteren – Do’s and Don’ts.

82% van al het internetverkeer is anno 2021 “video”. Video is simpelweg niet meer weg te denken. De laatste tijd zijn er veel nieuwe ontwikkelingen geweest binnen videokanaal Youtube. Wouter en ikzelf gingen naar Google voor een interessante sessie over alle nieuwe features rondom Youtube for Action.

Lees verder
Digital marketing René du Plessis 7 min

Slimmere Google campagnes met minder werk, dankzij Channable

Sinds 2018 is APC officieel partner van Channable. Channable is een product feed management tool. Deze tool stelt APC in staat om met aanzienlijk minder werk toch (veel) grotere en relevantere online advertising campagnes in te richten, deels geautomatiseerd. Denk hierbij aan campagnes voor Google Ads of Facebook Ads. Met onderaan de streep een betere ROI op de marketing budgetten.

Lees verder
Techniek 12 min

11 tips voor betere technische SEO

Zes februari vond Friends of Search plaats in de Kromhouthallen in Amsterdam. Samen met ruim zeshonderd andere search specialisten en diverse internationale sprekers doken we onder andere in de wereld van technische SEO. In dit blog elf concrete tips voor betere technische SEO om hoger in Google te kunnen komen.

Lees verder
Digital marketing 7 min

B2B leads genereren via LinkedIn adverteren

Op zoek naar meer B2B leads? LinkedIn’s “gepromote” berichten bieden oneindige B2B targeting opties! Dit kan ook voor jouw organisatie super relevant zijn, mits je met het juiste doel en de juiste targeting aan de slag gaat. We geven je een kijkje in LinkedIn advertising.

Lees verder
E-commerce René du Plessis 7 min

ROAS. De perfecte KPI voor de effectiviteit van je marketing euro’s

Grote kans dat jij als marketeer of ondernemer online advertising inzet voor een webshop of voor leadgeneratie. Zoja, dan is het cruciaal om te werken met concrete doelstellingen, om het effect van je advertising euro’s te bepalen. De ROAS gaat je hier enorm bij helpen! Wat is de ROAS en hoe helpt hij jou om jouw advertising scherper in te richten?

Lees verder

Benieuwd? Mail je vraag en we nemen snel contact op!

Vestiging APC