Gedragsbeïnvloeding is een hot topic rondom marketeers als het gaat om conversie optimalisatie. Mensen maken continu keuzes en veel beslissingen worden onbewust gemaakt. Marketeers spelen hier al langere tijd op in door de consument te verleiden tot aankoop. Een nudge dient als een duwtje in de goede richting, om zo het gedrag licht te sturen.
Lees verderAPC Blog De laatste tips, tricks & trends over digital!
Google Grow My Store: Bekijk hoe jouw retail website presteert!
Het is van belang om te weten hoe jouw retail website presteert. Hiervoor zijn verschillende tools beschikbaar om jouw website te optimaliseren. Een handige aanvulling hierop kan Google Grow My Store zijn. Deze gratis tool van Google is onlangs uitgebreid met nieuwe functies. Om die reden hebben wij de tool voor je getest! In deze blog lees je onze bevindingen.
Lees verderGoogle test het toevoegen van producten in YouTube video’s
Heb je dat ook weleens? Dat je een tof product in een YouTube video ziet en na veel zoekwerk het nergens kan vinden? Of dat je überhaupt niet weet waar je naar moet zoeken? In de nabije toekomst is dit mogelijk niet meer nodig. Google test namelijk een nieuwe functie voor het toevoegen van producten in YouTube video’s.
Lees verderGa ook stage lopen bij APC!
Op zoek naar een stagebedrijf voor volgend jaar? Brigit en Daan, onze stagiairs, vertellen je graag hoe het is om stage te lopen bij Achterhoek Performance Center (APC).
Lees verderGoogle Data Studio: al je data in één oogopslag
Dagelijks Google Analytics, Google Ads, en Search Console doorlopen om je gegevens over te zetten naar een presentatie is verleden tijd. Data Studio maakt het mogelijk data gemakkelijk te visualiseren in een duidelijk en aantrekkelijk overzicht.
Lees verderGratis tools om afbeeldingen en advertenties te maken (en inspiratie op te doen)
Je wil zelf een afbeelding maken voor je blog, social media of advertentie. Maar je hebt geen idee waar je moet beginnen… Photoshop? Dat is niet geheel toegankelijk natuurlijk. En inspiratie is soms ook ver te zoeken. Gelukkig zijn er genoeg (gratis) online tools die je helpen om de vormgever in je naar boven te halen!
Lees verderAPC kiest voor Cherries on Top
Elk jaar krijgen meer dan 110.000 mensen in Nederland een vorm van kanker. Een vreselijke ziekte die vaak niet te behandelen is. Onderzoek naar de genezing van kanker redt daarom levens. Nu, of in de toekomst.
Lees verderHaal het maximale uit je Google Ads biedstrategie tijdens acties
Binnen veel Google Ads campagnes zijn automatische biedstrategieën inmiddels niet meer weg te denken. Het kan perfect werken op basis van historische gegevens. Het algoritme houdt zelfs rekening met seizoensevenementen. Maar hoe zit het met actieperiodes die komen en gaan? Kan het algoritme van Google daar het maximale uit halen, of moeten we daar een handje bij helpen?
Lees verder5 tips om van bestaande klanten terugkerende klanten te maken
Corona heeft een groot effect op de ontwikkelingen in de maatschappij. In het e-commerce landschap zien we dit ook terug. Een duidelijke ontwikkeling die we zien, is dat er de afgelopen maanden veel meer online wordt besteld. Dit kan er zomaar voor hebben gezorgd dat je als e-commerce partij dit jaar heel veel klanten voor het eerst in jouw digitale winkel hebt mogen verwelkomen.
Lees verderSEO 2021: Snelheid en gebruiksvriendelijkheid website worden belangrijker
Nog een aantal maanden en dan is het alweer 2021. Dit jaar kan voor sommigen niet snel genoeg voorbij zijn. En wat voor velen trouwens ook niet snel genoeg kan gaan: websites. Een trage website zit niemand op te wachten. En Google ook niet. Dat wordt maar weer eens extra bewezen met de aankomende ‘Page Experience’ update die in 2021 uitrolt.
Lees verderGoogle Ads automatisering
Automatisering, machine learning, AI. Termen die je steeds vaker om de oren vliegen. Ook in Google Ads komen we deze termen steeds vaker tegen. Waar we ons jarenlang hebben gespecialiseerd in het zo ver mogelijk optimaliseren van campagnes, probeert Google ons nu steeds meer in de richting van geautomatiseerde campagnes te duwen.
Lees verderOmnichannel marketing: Synergie tussen de digitale marketingkanalen.
Wie zich vaak in het online marketing umfeld begeeft zal de term omnichannel regelmatig tegen zijn gekomen. Maar wie hier verscheidene blogs en artikelen over heeft gelezen weet ook dat hier verschillende interpretaties van zijn. Graag deel ik mijn blik op omnichannel marketing en de toepasbaarheid van deze strategie.
Lees verderGoogle for Jobs Nederland is LIVE
Wist je dat 73% werkzoekenden uit de VS start met de zoektocht naar een baan via Google? In juni 2017 is job search engine live gegaan in de VS. De periode daarna maakte meerdere landen over de hele wereld kennis met Google for Jobs .
Lees verderAdverteren op LinkedIn: til je campagnes naar een hoger niveau [5 tips]
Ongetwijfeld maak je gebruik van een persoonlijke LinkedIn-pagina. Het grootste zakelijke platform ter wereld, kunnen we wel stellen. Nieuwe baan hier, promotie daar… Maar maak jij al gebruik van LinkedIn als marketingkanaal? LinkedIn Advertising is namelijk super geschikt om te bouwen aan naamsbekendheid of het genereren van leads.
Lees verderWat kost adverteren op LinkedIn?
Over de voordelen van LinkedIn Advertising schreven we al meerdere blogs. Het is de ideale manier om jouw B2B doelgroep te bereiken. Je kunt binnen deze doelgroepen super specifiek targeten, retargeten en zorgen voor concrete leads. Maar wat kosten LinkedIn ads nou eigenlijk?
Lees verderCall tracking: lead generatie inzichtelijk met AdCalls
Ken je dat gevoel dat je leads wil genereren, maar je campagnes volgens Google Analytics te weinig opleveren? Blijf je optimaliseren, maar zie je geen conversieverbetering? Overweeg dan eens om call tracking in te zetten! Het is dé manier om meer inzicht te verkrijgen in conversie(s), je marketingcampagnes nog beter te kunnen optimaliseren en waarde toe te kennen aan je resultaten.
Lees verderFacebook Shops is LIVE: bouw je eigen webshop op social media!
Een langverwacht moment is daar: Facebook heeft Facebook Shops beschikbaar gemaakt in Nederland! En dat biedt kansen. Een hele boel. Bij APC verwachten we dat het de e-commerce markt doet opschudden. Maar belangrijker nog: wat kan jij er allemaal mee?! We zochten het voor je uit.
Lees verderDe customer journey specifiek inrichten met Cialdini, doen of niet?
In een voorgaande blog heb ik mijn afstudeeronderzoek toegelicht. Toen stond ik op het punt om te starten met het schrijven van mijn scriptie. Nu 20 weken later heb ik mijn scriptie ingeleverd en ben ik geslaagd voor de opleiding Commerciële economie met de studieroute Online marketing! Ben je benieuwd naar wat de overtuigingsprincipes zijn, de centrale onderzoeksvraag of wat de relevantie voor APC is? Klik dan hier!
Lees verder“Je gelooft NOOIT wat Google nu doet!” – Google doet clickbait Ads in de ban
Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen: advertenties met grote en vage kreten, die uiteindelijk hun beloftes niet waarmaken. Of wat dacht je van de bekende voor-en-na-foto’s van mensen die binnen no time veel gewicht zijn verloren (en plotseling ook weer weten hoe ze moeten lachen). Bij Google zijn deze advertenties vanaf 15 juli niet meer toegestaan.
Lees verderPinterest Advertising voor awareness bij je B2C doelgroep
De coronacrisis zorgt ervoor dat we meer thuis zijn dan ooit. En doordat we zoveel tijd binnenskamers doorbrengen, komt de innerlijke klusser in ons naar boven. Dat bleek toen de online omzet van verf door het dak ging, speelgoed niet aan te slepen was en meubels als warme broodjes verkocht werden. Maar waar begin je, wanneer je zoveel wil veranderen? Bij het opdoen van nieuwe ideeën natuurlijk! Hierdoor nam het gebruik van Pinterest de afgelopen maanden enorm toe. En dat biedt een mooie kans om eens te kijken naar de voordelen van Pinterest Advertising.
Lees verderDe nieuwe YouTube Video Builder: snel en gemakkelijk video’s maken
Wil je een video advertentie creëren, maar heb je daarvoor niet de tijd of de benodigdheden? Dan is de nieuwe YouTube Video Builder mogelijk een uitkomst voor jouw bedrijf. Met de tool creëer je snel, gemakkelijk en gratis korte video advertenties die direct in je Ad campagnes te gebruiken zijn.
Lees verderMarketing Automation: grote impact door kleine personalisaties
De Customer Journey van je klanten is waardevol. Speel hier juist op in en je verhoogt je conversie en omzet. Zet hierbij Marketing Automation in en je kunt daar nog beter op inspelen. Maar wat zijn zoal de mogelijkheden met Marketing Automation? En wat levert het op? In deze blog geven wij antwoord op deze vragen. Inclusief voorbeelden en resultaten van een aantal van onze opdrachtgevers.
Lees verderZelf een SEO check uitvoeren? Zo pak je dat aan
Eerder gaven we je al een aantal praktische SEO tips die iedereen kan toepassen. Echter, je gehele website een SEO check geven kan flink wat tijd kosten. Zeker wanneer je alles handmatig één voor één gaat controleren. Gelukkig is dat niet nodig! In deze blog laten we zien hoe je dat een stuk sneller aanpakt. Hierbij kijken we naar een aantal basisonderdelen, zodat het voor iedereen uitvoerbaar is.
Lees verderGoogle Shopping gaat gratis productvermeldingen toelaten
Sinds 2012 moet je betalen voor het plaatsen van advertenties binnen Google Shopping. Daar komt echter verandering in. Google heeft zojuist aangekondigd dat het nu ook mogelijk wordt om producten gratis op Google Shopping te adverteren.
Lees verderInteractie als onderdeel van je online marketingstrategie
Je hebt het allemaal. Een uitgedacht plan, een lading aan toffe content én het budget om dit bij jouw gewenste publiek onder de aandacht te brengen. Alles lijkt perfect te gaan. Maar toch blijft succes uit. De reden hiervoor kan jouw manier van interactie met de doelgroep zijn. Heb je namelijk al eens gekeken naar de reacties onder je geplaatste items? En de manier waarop je hierop reageert? Wij vertellen je graag over het belang hiervan.
Lees verderGoogle en Facebook helpen MKB tijdens COVID-19 crisis
De coronacrisis raakt ons allemaal. De economie wordt hard getroffen en we kunnen gerust zeggen dat het voor iedereen een zware tijd is. Maar we gaan niet bij de pakken neerzitten! Dat moet ook zijn wat Google en Facebook hebben gedacht. Zij komen met een supportsystem voor MKB’ ers, waarmee zij een helpende hand bieden nu de wereld op z’n kop staat.
Lees verderEven tijd over? Bekijk deze 6 snelle SEO tips!
Heb je even tijd over? Bekijk dan of je content wel SEO-vriendelijk is met deze quick guide met praktische tips. Ze zijn direct toepasbaar, zonder dat je daarvoor eerst een uitgebreide SEO training moet volgen.
Lees verderDe overtuigingsprincipes van Cialdini versus de online customer journey
De komende maanden ga ik, als afstudeerstagiaire bij APC, mij verdiepen in de overtuigingsprincipes van Cialdini toegepast op specifieke fases uit de online customer journey. Een mond vol.. Daarom ga ik in deze blog even kort toelichten wat dit nou precies inhoudt.
Lees verderGoogle Shopping gaat flink op de schop
Google heeft in de Verenigde Staten een nieuw ontwerp gelanceerd van Google Shopping. Google heeft Google Shopping geüpgraded met een nieuw ontwerp en verschillende nieuwe functies waarmee gebruikers gemakkelijker kunnen vinden wat ze zoeken. Door de nieuwe functies wordt het voor de consument makkelijker om inspiratie op te doen, opties te vergelijken en om de beste deals te pakken.
Lees verderMarketing Automation – Alleen mogelijk voor de Coolblue’s en Booking’s van deze wereld?
Je kan er niet omheen in het huidige digital marketing landschap: marketing automation. De buzz omtrent het begrip is groot en 60% van de digital marketeers, die nog niet met marketing automation werken, geeft aan het in 2019 het op te gaan pakken. Is deze buzz terecht en moet elke webshop het als de wiedeweerga implementeren, of kan niet opgebokst worden tegen de kosten en de complexiteit van het inregelen?
APC Gold Partner van Datatrics
APC is nu officieel Datatrics Gold Partner! Datatrics is een Customer Data Platform (CDP) dat webshops en websites in staat stelt om de online omzet en klantloyaliteit te verhogen. Hiermee verstevigt APC haar reputatie als gespecialiseerd bureau voor e-commerce en leadgeneratie marketing.
Lees verderKennissessie YouTube Adverteren – Do’s and Don’ts.
82% van al het internetverkeer is anno 2021 “video”. Video is simpelweg niet meer weg te denken. De laatste tijd zijn er veel nieuwe ontwikkelingen geweest binnen videokanaal Youtube. Wouter en ikzelf gingen naar Google voor een interessante sessie over alle nieuwe features rondom Youtube for Action.
Lees verderSlimmere Google campagnes met minder werk, dankzij Channable
Sinds 2018 is APC officieel partner van Channable. Channable is een product feed management tool. Deze tool stelt APC in staat om met aanzienlijk minder werk toch (veel) grotere en relevantere online advertising campagnes in te richten, deels geautomatiseerd. Denk hierbij aan campagnes voor Google Ads of Facebook Ads. Met onderaan de streep een betere ROI op de marketing budgetten.
Lees verder11 tips voor betere technische SEO
Zes februari vond Friends of Search plaats in de Kromhouthallen in Amsterdam. Samen met ruim zeshonderd andere search specialisten en diverse internationale sprekers doken we onder andere in de wereld van technische SEO. In dit blog elf concrete tips voor betere technische SEO om hoger in Google te kunnen komen.
Lees verderB2B leads genereren via LinkedIn adverteren
Op zoek naar meer B2B leads? LinkedIn’s “gepromote” berichten bieden oneindige B2B targeting opties! Dit kan ook voor jouw organisatie super relevant zijn, mits je met het juiste doel en de juiste targeting aan de slag gaat. We geven je een kijkje in LinkedIn advertising.
Lees verderMarketing Automation voor B2B en B2C
Marketing automation is al een tijdje het nieuwe buzz woord in (digital) marketing, maar wat is het nou precies? Wij zetten het graag voor je uiteen!
Lees verderROAS. De perfecte KPI voor de effectiviteit van je marketing euro’s
Grote kans dat jij als marketeer of ondernemer online advertising inzet voor een webshop of voor leadgeneratie. Zoja, dan is het cruciaal om te werken met concrete doelstellingen, om het effect van je advertising euro’s te bepalen. De ROAS gaat je hier enorm bij helpen! Wat is de ROAS en hoe helpt hij jou om jouw advertising scherper in te richten?
Lees verder